Kasım 14, 2009

Football





Futbol , futbolu anlamayan biri için '' yok 22 tane adam 1 tane topun peşinden koşuyor ,yahu kardeşim onlar oynuyor onlar para kazanıyor size ne oluyor anlamış değilim'' gibi garip kelimelerle düşüncelerini anlatırlar.Aslında bu işin bir zevk olduğunu ,göreceli olduğunu kavrayamayan şahsiyetlerle ne sporu nede futbolu tartışacaksınız.

Çalıştığım iş yerinde sosyal hayattan bi haber ,teknoloji özürlü bir arkadaşım,fanatik galatasaray'lı ve tribünsel hayatı iyi bilen biri olduğum için ''ulan sende de hayat yok be ! futbol ,maç ,top sıkılmıyormusun arkadaş''ne acayip insansınız bla bla bla !! kelimeleriyle beni o olduğundan emin olmadığım otistik beyniyle sinirlerimi hoplattı.

Futbol hiç bir zaman futbol olmadı .Kimine göre futbol bir ticaret bir endustriydi kimine göre kitleleri uyuşturmak için peşinden sürükleyen bir boş olgu.

kimine göre modern dünyanın psikolojik savaşı

uruguay'lı yazar eduardo galeano ise futbolu tanrıya benzetiyor.''Bir çok insanın ona inanmasıyla ve entellektüellerin ona kuşkuyla bakmasıyla ölümsüz ve mutlak bir varlıktır bu oyun''diyor

Evet eskinin yüreğiyle oynanan futbolu şimdilerde kalmadı ,endüstriye dönüştü de diyebiliriz fakat futbolun aslında tribün kültürü ,insanları birleştirici özellikleri vardır ve bunlar hiçbirzaman yok olmadı.

Beni anlamamkta olan arkadaşıma burdan sevgilerle;
Futbolun benim için anlamı:

Futbol ,o 22 adam 1 top'tan çok öte birşeydir ,futbol spordan öte birşeydir benim için .bir insanın hayat tarzı nasıl olurun örneğidir benim için .Futbol oynamak için halısahaya girdiğinde kalbin böyle değişik bir his içine giriyorsa futbol bir hobi değildir aşktır .Futbol tanımadığım insanlara kardeşim hissi veren bir oyundur .
Futbol , cumhuriyetçileri ,zenginleri ,fakirleri,kralcıları ,sağcıları ,anarşistleri,faşistleri bir çatı altında buluşturup aynı mutluluğu tadmasını sağlayan bir oyundur benim için .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder