Kasım 21, 2009

Graffiti

graffiti Türkiyede avrupada olduğu kadar yaygın olmasada ,tribunlerin vazgeçilmez sanat(?)ıdır benim için.Bu İlginç resimlerin ,şekillerin çizilmesi beni hep şaşırtmıştır ,cetvel pergel gibi grafik araçlarını kullanmadan bu kadar muazzam şekilde çizim yapılması muthiş bir olay .
Sokak sanatçısı adı verilen bu arkadaşlara 80 lerin amerikasında sprey ve boya satışlarını yasaklayarak bile engel olmaya çalışmışlardır fakat nafile ,bağımlılık durumuna gelmiş bazı insanlar için, ve illegal olarak buna devam etmişler.
kime göre vandalizm olsada bence ota b.ka zarar verenlere karşı böyle güzel şekille zarar vermek daha güzeldir ,ne bilim kardeşim ne güzel çizimler işte hoş görünüyor : )
Türkiye de en iyi bu işi yapan grup s2k diye bir grupmuş : ) adı düşündüğümüz gibi deği ingilizce aslında, bu elemanlar çok güzel işler çıkarmışlar
Fakat bu arkadaşlara karşı çok katı yaptırımlar var yakalananlara karşı 3bin ytl den başlayan cezalar varmış ,yedikulede otururken trenlerde hep görürdüm ve birkaç kere yapılışına denk geldim hep yapmak istemişimdir ,fakat A bile yazamadım düzgünce yetenek işi yaptığın işlerde de espri yeneteğinde çok önemli işte bir kaç graffiti.
şöyle de bir muazzam forum siteleri var grafitti
fotoğrafların bazıları liberta per gliultras'tan alıntı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder